Sun, 01 Aug 2021

Iranian State News Sites Appear as 'Seized by US'

Voice of America
23 Jun 2021, 07:05 GMT+10

Several Iranian websites displayed messages Tuesday stating they had been "seized by the United States government."

Iranian media confirmed Tuesday that a number of state-linked news websites appeared "seized" by the American government without any clear reason or explanation.

The State Department did not immediately respond when asked for comment about the incident by VOA. However the Associated Press quoted an unidentified U.S. official saying the United States had seized roughly three dozen websites, most of which are linked to disinformation efforts.

Among the sites abruptly taken offline were state television's English-language Press TV, its Arabic channel Al-Alam, and Yemeni Houthi rebels' Al-Masirah satellite news channel.

The messages that appeared on the sites read they had been "seized by the United States Government in accordance with a seizure warrant," along with the seals of the FBI and the Commerce Department's Bureau of Industry and Security.

Al-Masirah released a statement acknowledging its seizure, saying it would continue its mission of "confronting the American and Israeli acts of piracy against our nation, by any means."

State-run Press TV reports international news that is filtered through the lens of Iran's leaders, commonly criticizing the foreign policy of the United States and Britain.

U.S. prosecutors seized 92 domain names last October it said were "unlawfully used by Iran's Islamic Revolutionary Guard Corps" to spread misinformation.

More Calgary News

Access More

Sign up for Calgary News

a daily newsletter full of things to discuss over drinks.and the great thing is that it's on the house!